Det samlede aftryk

Der skaber indtryk
både on-og offline

Strategi

Koncept

l

Design

Analyse

GoToMarket

360 graders markedsføringshus

Vores vigtigste formål er at hjælpe dig med at opnå dine markedsføringsmål.
Vi arbejder målrettet for at sikre, at dine budskaber er præcise, effektive og skaber det ønskede indtryk hos din målgruppe. Hos Aftryk tror vi på, at den bedste markedsføring skabes gennem en kombination af strategisk indsigt, kreativitet og et solidt fundament af viden.
Vi er et alsidigt markedsføringshus, der tilbyder en komplet palette af ydelser inden for strategi, design, konceptudvikling, visuel identitet og digital markedsføring.
Derudover laver vi alle former for tryksager, bildekorationer, foliering, messematerialer og skilteproduktion.

Aftryk i alt hvad vi gør

I alt hvad vi gør, efterlader vi et aftryk. Det menneskelige aftryk kommer til udtryk i vores handlinger, ord og interaktioner.

Det markedsføringsmæssige aftryk, vi skaber for vores kunder, er afgørende for, hvordan deres budskaber opfattes og påvirker kunden. Det er vores mål at sikre, at dette aftryk er både visuelt og indholdsmæssigt korrekt, så det rigtige budskab når frem på rette tid og sted, så det giver den størst mulige effekt og bedste afkast på bundlinjen. 

Markedsføringsprocessen

Skal markedsføringsindsatsen være effektiv, langtidsholdbar og målrettet, er det vigtig med god indsigt og et grundigt forarbejde for at sikre at indsatsen bliver så effektiv som mulig og at det demed skaber et kontinuerligt og positivt afkast på bundlinien.

Klik til højre og få indblik i hvordan en gennemarbejdet markedsføringsprocess sikrer et stærkt brand – fra første tanke til eksekvering på tværs af medier og materialer.

Udgangspunktet

For at få startet rigtigt op på jeres markedsføringsprocess, er det vigtigt at have styr på udgangspunktet.

F.eks. stiller vi spørgsmål til:
Hvad er jeres position i markedet ?
Hvem er jeres kunder og hvad er vigtigt for dem?
Hvad er jeres styrker, svagheder, muligheder og trusler (SWOT)
Hvad er jeres vigtigste ydelser og hvor er I unikke?
Hvad tænker jeres kunder om jer, og passer det til jeres egen opfattelse?

Klik til højre og få indblik i den følgende process.

Stategi og målsætning

For at kunne ramme plet med sin markedsføring, er det vigtigste først at definere målet, og vide hvad man sigter efter.
Dette skal klart defineres.

F.eks. stiller vi spørgsmål til:
Hvad er målet med markedsføringsindsatsen?
Hvad ønsker i at opnå?
Hvad er de kortsigtede mål?
Hvad er de langsigtede mål?

Klik til højre og få indblik i den følgende process.

Kommunikationsstrategi

Når markedsføringstrategien er lagt, skal der kigges på, hvad der siges til hvem, hvornår og hvordan.

En kommunikationsstrategi beskriver, hvordan jeres organisation effektivt formidler sine budskaber til forskellige målgrupper gennem forskellige medier og kommunikationskanaler for at nå specifikke mål.

En kommunikationsstrategi sikrer konsistens i kommunikationen og hjælper og forbedrer forbindelserne med både interne og eksterne stakeholders.

Klik til højre eller venstre for at få indblik i processens forløb.

Corporate Identity / Visuel stil

Corporate identity er er virksomheds DNA. Jeres samlede visuelle og kommunikative fremtoning, der skal afspejle jeres værdier, mission og kultur. Dette omfatter logo, farveskema, typografi, og andre designelementer, som bruges konsekvent på tværs af alle marketing- og kommunikationsmaterialer.

Visuel stil er en del af corporate identity og fokuserer specifikt på de visuelle aspekter, der gør en virksomheds branding genkendelig. Dette inkluderer grafisk design, billeder, layout og den overordnede æstetik, der anvendes i alle visuelle medier for at sikre en ensartet og tiltalende præsentation af brandet.

Klik til højre eller venstre for at få indblik i processens forløb.

Konceptet / Brandpromise

Konceptet er den overordnede idé og strategi, der ligger til grund for en marketingkampagne. Det er konceptet der danner rammerne  for, hvordan jeres produkter eller tjenester præsenteres og markedsføres over for en given målgruppe.
Et stærkt koncept kan være med til at differentiere jeres brand fra andre i et hårdt  konkurrencepræget marked, hvor ydelserne næsten er ens.

Brandpromise er den forpligtelse eller det løfte, jeres brand giver til jeres kunder om, hvad de kan forvente af jeres produkter eller tjenester. Dette løfte afspejler sig ofte i virksomhedens payoff – og opsummerer virksomhedens værdier og de fordele, som brandet tilbyder.

Klik til højre eller venstre for at få indblik i processens forløb.

Kampagne

En marketing-kampagne er en koordineret serie af handlinger og aktiviteter, der med indsatser på tværs af medier og materialer, samlet set skal fremme et produkt, en ydelse, en service eller jeres virksomheds brand over en defineret tidsperiode. Målet kunne f.eks. være at øge salget i et bestemt segment, introducere et nyt produkt, eller forbedre jeres synlighed og markedsposition, naturligvis i tråd med den overordnede markedsføringsstrategi.

Effektive kampagner der taler ind i kundernes behov og præferencer, øger forbrugernes bevidsthed og interesse, skaber loyalitet, øger salget og fører til større markedssucces.

Klik til højre eller venstre for at få indblik i processens forløb.

Test, måling og KPIér

En marketing-kampagne er en koordineret serie af handlinger og aktiviteter, der med indsatser på tværs af medier og materialer, samlet set skal fremme et produkt, en ydelse, en service eller jeres virksomheds brand over en defineret tidsperiode. Målet kunne f.eks. være at øge salget i et bestemt segment, introducere et nyt produkt, eller forbedre jeres synlighed og markedsposition, naturligvis i tråd med den overordnede markedsføringsstrategi.

Effektive kampagner der taler ind i kundernes behov og præferencer, øger forbrugernes bevidsthed og interesse, skaber loyalitet, øger salget og fører til større markedssucces.

Klik til højre eller venstre for at få indblik i processens forløb.

Udrulning

En kampagne udrulningsplan er en detaljeret strategi for, hvor og hvordan marketingstrategien skal implementeres på tværs medier og materialer for at optimere interaktionen med kunderne ved de mest relevante touchpoints.
Planlægningen kan omfatte alt fra online markedsføring, sociale medier, nyhedsbreve og e-mail-markedsføring til f.eks. messeaktiviteter, profilfilm osv.

Planlægning af indsatsen og udarbejdelsen af en “go to market”-plan er essentiel for at koordinere alle aktiviteter og sikre, at hver del af kampagnen er klar til lancering på det mest optimale tidspunkt med det mest effektive budskab, og lige der, hvor det er mest relevant for kunden.

Ved at kombinere push- og pull-strategier kan vi både proaktivt skubbe budskabet ud til kunderne gennem markedsføringsaktiviteter og samtidig tiltrække dem gennem indhold, der opfordrer til engagement.

Klik til højre eller venstre for at få indblik i processens forløb.

Opfølgning

Markedsføring er en kontinuerlig process. Opfølgning på en kampagne er derfor afgørende for at sikre, at indsatsen lever op til sine mål og skaber langvarige resultater. Det er vigtigt at have en klar plan for, hvad der skal ske, når kampagnen er afsluttet, inklusiv analyse af data og feedback, der kan bruges til at evaluere kampagnens succes og identificere forbedringsmuligheder.

En effektiv opfølgning inkluderer også strategier for at fastholde kunderne og øge deres engagement. Dette kan omfatte opfølgende e-mails, tilbud om relaterede produkter, invitationer til eksklusive arrangementer m.m., som kan bidrage til mersalg og styrke kunderelation.

Det handler ikke kun om at se på de umiddelbare resultater, men også om at forstå kundernes langsigtede værdi og arbejde proaktivt for at maksimere denne gennem fortsat dialog og relevant tilbudsgivning.

Ring for mere info

74 45 88 88

Kontakt os

Tlf.: 74 45 88 88

Guderup
Kirkevej 16, Guderup
6430 Nordborg
Tlf. 74 45 88 88

Email
mail@grafisk-arbejde.dk

Åbningstider
Guderup:
Man-Tors: 8.00 – 16.00
Fredag: 8.00 – 13.00

Rødekro
Brunde Vest 14A
6230 Rødekro
Tlf. 74 66 64 31

Email
info@grafisk-arbejde.dk

Åbningstider
Rødekro:
Man-Tors: 8.00 – 16.00
Fredag: 8.00 – 13.00

Send os en besked

10 + 3 =